تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تابلوی نقطه‌نگاری «در پناه خورشید» مشهد ثبت ملی می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۴۴۱۴
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تابلوی نقطه‌نگاری «در پناه خورشید» مشهد ثبت ملی می‌شود
مدیر هنری تابلوی نقطه نگاری «در پناه خورشید» گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته رکورد ایران، تلاش می‌کنیم ثبت ملی تابلوی نقطه گذاری «درپناه خورشید» انجام شود.

سیدمحمدحسین واعظ شهیدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: همیشه در ایام دهه آخر صفر به دنبال راهکاری برای رسانه‌ای کردن حضور زائران و حال و هوای این دهه در مشهد مقدس بودیم که با همفکری همکاران و گروهی که داشتیم به طراحی تابلوی نقطه نگاری با عنوان «در پناه خورشید» رسیدیم.

واعظ شهیدی بیان کرد: نمونه این کار در حجم کمتری را برای اولین بار در تهران با ۳۰ هزار نقطه و تمثال شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اجرا کردیم. امسال با همکاری حوزه فرهنگی شهرداری مشهد و حمایتی که از طرح داشتند موفق شدیم تابلوی نقطه نگاری را به ۱۰ برابر طرح قبلی برسانیم و در نهایت تابلوی «در پناه خورشید» را با ۳۱۳ هزار نقطه و در ابعاد ۳ در ۷ مترمربع طراحی کنیم.

وی تاکید کرد: چنین طرح‌هایی نیاز به مشارکت بالای مردم و مراقبت‌های خاص از سازه دارد. تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند و ۹۰ درصد کار انجام شده است و امروز طراحی این تابلو به پایان می‌رسد.


این هنرمند مشهدی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، عرصه میدان شهدا بهترین مکان برای اجرای این طرح بود. میزان ورود زائران به میدان، روند کار را سرعت بخشید و از طرفی، همکاری و همراهی زائران برای تکمیل این تابلوی مشارکتی بسیار جذاب و دیدنی بود و هر کدامشان با نیت و حال و هوای خاصی این نقاط را پر می‌کردند.

واعظ شهیدی با بیان این مطلب که تلاش می‌کند این اثر را به ثبت جهانی برساند گفت: طبق هماهنگی‌های لازم با کمیته رکورد ایران، از تمام مراحل کار فیلمبرداری می‌شود تا ثبت ملی تابلوی نقطه گذاری «درپناه خورشید» انجام شود و امیدوارم موفق به ثبت جهانی نیز شویم.

وی تصریح کرد: این برنامه با حمایت شهرداری مشهد پا گرفت و بنا به صحبت‌ها و پیشنهاداتی که در جلسات با همکاران فرهنگی شهرداری مشهد صورت گرفته سعی می‌کنیم سال بعد با کیفیت بهتر و بیشتری این کار را انجام دهیم. هم سازه قویتر باشد، هم کد ملی تمامی افرادی که در طرح شرکت می‌کنند ثبت شود تا بتوانیم آمار دقیقی از مشارکت زائران داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->